از سوی دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی:
دومین همایش آموزشی تبلیغات در سمنان برگزار شد
دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی به منظور ارتقاء سطح علمی کارشناسان و دست اندرکاران حوزه تبلیغات همایش یک روزه ای را در تاریخ دهم بهمن ماه در محل تالار آفتاب استان سمنان برگزار کرد.
علیرضا کریمی، مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی در جریان همایش مذکور ضمن اشاره به این نکته که موضوع تبلیغات در کشور مورد کم توجهی قرار گرفته است، تصریح کرد:” با توجه به این که کانون های تبلیغاتی به لحاظ علمی قوی نبوده و با علم روز تبلیغات آشنا نیستند، ظرفیت سازی و آموزش مدیران مسوول و کارکنان کانون های تبلیغاتی در دستور کار دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی قرار گرفته است.”
مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی در ادامه تصریح کرد:” توسعه و ارتقا سطح علمی کانون های تبلیغاتی باعث می شود تبلیغ کننده نیز بهره بالاتری برده و این مساله در نهایت باعث رونق اقتصادی و توسعه تبلیغات در کشور خواهد شد.”
وی در ادامه افزود:” اگر ما می خواهیم تا سال۱۴۰۴ (سال هدف در سند چشم انداز بیست ساله نظام) به رشد لازم در زمینه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی برسیم و توانمندی های کشور و منطقه را مطرح کنیم، باید در این حوزه نیز فرضیاتی داشته و به سلاح علم مجهز شویم تا همچون سایر رشته ها بتوانیم به صورت تخصصی عمل نماییم، بدیهی است هرقدر به اطلاعات روز واقف باشیم، مسلماً کارایی بیشتری نیز در جامعه خواهیم داشت.”
کریمی در ادامه اظهار داشت:” مسوول کانون تبلیغاتی باید برای تمام موضوعات مورد نظر، طرح و برنامه داشته باشد و برای تبلیغ کالاهای فرهنگی و اجتماعی باید نحوه برخورد با جمعیت هدف را بداند و به علم جمعیت شناسی و روان شناسی نیز آشنا باشد.”
وی در ادامه ضمن اشاره به هدفی که نظام جمهوری اسلامی برای ترویج زبان فارسی در خارج از کشور دارد، تصریح کرد:” کانون های تبلیغاتی نیز با توسل به شیوه های مناسب می توانند کالاهای ایرانی را در خارج از مرزها مطرح کرده و بدین منظور باید خود را به ابزار علم مجهز کنند تا بتوانند اطلاعات لازم و مفیدی را در اختیار مصرف کنندگان قرار دهند.”
مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی ضمن اشاره به نقش مهم فرهنگ سازی کانون های تبلیغاتی در جامعه افزود:” کانون های تبلیغاتی در ذهنیت سازی و فرهنگ سازی مشتری و جامعه نقش بسیار مهمی دارند و لازم است در تمامی فعالیت های تبلیغی، فرهنگ ملی را مدنظر قرار دهند و عمل نظارت و کنترل را ابتدا از کانون خود شروع و نسبت به این موضوع حساس باشند.”
وی در ادامه افزود:” یکی دیگر از اهداف دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی در بحث توسعه تبلیغات کشور، راه اندازی انجمن صنفی و اتحادیه تبلیغاتی در استان های کشور است که در همین راستا در استان سمنان با تعاملی که با وزارت بازرگانی به وجود آمده است، سقف عضویت برای اتحادیه شدن کانون ها، ۱۰ کانون اعلام شده است.”
مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی در پایان ضمن تاکید بر این که راه رسیدن به تبلیغات علمی، مطالعه است، گفت:” اگر کانون های تبلیغاتی در هر استان قوی عمل کنند، مطمئناً تصویر قوی تری از توانمندی های هر استان در سطح کشور مطرح خواهد شد.”
در ادامه همایش ، کارشناسان دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی، سرکار خانم نورانی و آقایان مسعود اسعدی و مازیار زربینی ضمن تبیین اصول و مبانی تبلیغات و بازاریابی، ضوابط و مقررات تبلیغاتی کشور را برای مدیران مسوول و دست اندرکاران تبلیغات به تفصیل تشریح کردند.
لازم به ذکر است، در همین راستا این دفتر همایش های یک روزه ای را در سایر استان های کشور تدارک دیده است که مشروح اخبار و گزارش های آن نیز به زودی اعلام خواهد شد.