ورود تکنولوژی جدید به صنعت تبلیغات تاریخ : دوشنبه، 6 آبان ماه ، 1392
موضوع : تدبیر


تبلیغات در ایران با تکنولوژی های روز انجام می گیرد و ورود هر گونه تکنولوژی جدید دور از دسترس نیست.

 



مسعود باشنگ رئیس انجمن صنفی شرکت های تبلیغاتی در رابطه با ورود تکنولوژی های جدید تبلیغاتی به کشورگفت: بهره بردن از تکنولوژی فرآیندی است که در همه جوامع از آن استفاده می شود و کشور ما هم از این موضوع مستثنا نیست .

وی با اشاره به ساخت ماده‌ای به نام جوهر فوتونیک در جهان که می‌تواند در کتاب‌های الکترونیک یا نمایش‌گرهای تبلیغاتی به کار گرفته شود،گفت:با ورود این ماده به کشور،صنعت تبلیغات متحول خواهد شد.

باشنگ افزود: جوهر فوتونیک گره از کار مشاوران تبلیغاتی باز کرده و می تواند قدم بزرگی در تغییر تیزرهای تبلیغاتی باشد، این جوهر به گونه ای است که اگر مقداری از آن را در کتابهای الکترونیکی یا نمایش گرهای تبلیغاتی به کار ببندیم محصول نهایی این ماده با قرار چند ولت جریان الکتریکی می تواند هر رنگی را که دلخواه است نمایش دهد .

رئیس انجمن صنفی شرکت های تبلیغاتی ادامه داد: در حال حاضر کشور ما از تکنولوژی های روز دنیا عقب نیست اما چون ورود تکنولوژی با قیمت تمام شده رابطه مستقیم دارد زمانی از تکنولوژی های جدید استفاده می کنیم که در مقابل آن بازگشت هزینه ها را داشته باشیم .

شایان ذکر است اخیرا گروهی از شیمیدانان با ساخت ماده‌ای که به راحتی می‌تواند به رنگین‌کمانی از رنگ‌ها درآید، گره‌ای کلیدی را از کار مشاوران تبلیغاتی باز کردند.

سازندگان این ماده که آن را "جوهر فوتونیک" نامیده‌اند، مدعی‌اند که این ماده می‌تواند در کتاب‌های الکترونیک یا نمایش‌گرهای تبلیغاتی به کار گرفته شود. محصول نهایی این گروه که در جدیدترین شماره نشریه آلمانی‌"شیمی‌کاربردی" معرفی‌شده، با برقراری چند ولت جریان الکتریکی می‌تواند هر رنگی را نمایش دهد.

نمونه مشابه‌این ماده، جوهرهای‌الکترونیکی هستند که در محصولات تبلیغاتی استفاده می‌شوند؛ مانند Kindle در شرکت آمازون. فناوری مربوط به‌این جوهرها از یک میدان الکتریکی برای ‌دست‌کاری قطرات روغن یا ذرات رنگینه استفاده می‌کند. در این روش، وجود یا عدم‌وجود ولتاژ به روشن یا تیره شدن پیکسل‌ها منجر می‌شود. بنابراین بیشتر نمایش‌گرهایی از این دست، تک‌رنگند. ولی‌جوهر فوتونیک توانایی نمایش هر رنگی را دار‌است و بی‌نیاز به رنگینه‌ها، بر اثری تکیه دارد که رنگ‌های‌خیره‌کننده سنگ‌های نیمه قیمتی اپال را پدید می‌آورد.

اپال از توده‌های‌کروی‌شکل ‌سیلیس‌ساخته شده که ضخامت هر یک چند صد نانومتر است. (هر نانومتر، یک میلیون بار کوچک‌تر از یک میلی‌متر است). وقتی‌نور از کره‌ها بازتاب می‌شود، پدیده‌های تداخل و شکست نور موجب حذف‌شدن برخی طول‌موج‌های نور می‌شود و به‌این ترتیب، رنگی مشهود می‌دهد.

این فناوری هم‌اکنون در شرکت کانادایی Opalux در حال توسعه‌است. اوزین معتقد است که محصول اوپالوکس چشم تبلیغاتچی‌ها را گرفته است. جوهر فوتونیک بسیار ارزان‌ و کم‌مصرف‌ است و در مقایسه با بیلبوردهای رنگی گران‌قیمت به‌مراتب به‌صرفه‌تر است؛ برگ برنده این محصول همان قیمت پایین خواهد بود. مزیت جالب جوهر فوتونیک این است که می‌تواند در ساخت اتاق‌ها و حتی ساختمان‌ها به کار رود و با رنگ‌های‌مختلف، به آنها جلوه‌ای ویژه ببخشد.

کارشناسان فناوری جوهر الکترونیک، جوهر فوتونیک را یک "فناوری‌زیبا" می‌دانند. اما برخی از آنان به‌دلیل دشواری تولید صنعتی ساختار ریز ژل استفاده‌شده در دستگاه، به تولید انبوه این محصول شبهه وارد می‌کنند. شرکت اوپالوکس امیدوار است که بتواند با استفاده از فناوری ساخت جوهر فوتونیک، سلول‌های خورشیدی انعطاف‌پذیر و اصلاح‌شده‌ای را به بازار عرضه کند.


ورود تکنولوژی جدید،صنعت تبلیغات،ایران،مسعود باشنگ،رئیس انجمن صنفی شرکت های تبلیغاتی،مشاوران تبلیغاتی،تیزرهای تبلیغاتی،محصول نهایی،جریان الکتریکی،هر رنگی،قیمت تمام شده،شیمیدانان،جوهر فوتونیک،کتاب‌های الکترونیک،نمایش‌گرهای تبلیغاتی،شیمی‌کاربردی،جوهرهای‌الکترونیکی،محصولات تبلیغاتی،شرکت آمازون،فناوری،پیکسل‌،شرکت کانادایی Opalux ،بیلبوردهای رنگی،تولید انبوه،



منبع این مقاله : شرکت فناوری اطلاعات تدبیر | تبلیغات اس ام اس | تبلیغات گوگلی| تبلیغات پستی| تبلیغات شهری| تبلیغات ایمیلی
http://www.dpta.ir

آدرس این مطلب :
http://www.dpta.ir/modules.php?name=News&file=article&sid=13